MOKYKIMĖS SENTI SU ŠYPSENA

   „Žmogus sensta savaime. Tačiau ar senatvė bus laiminga, priklauso nuo jo paties. Tinkamai pasenti yra didis menas. Senatvei reikia labai ruoštis.  Senatvėje negalima ilsėtis ant to, ką esame padarę. Privalome dirbti su savimi iš naujo ir būtent todėl išliekame gyvybingi.”

                                        Iš benediktinų vienuolyno vienuolio ir administratoriaus  Anzelmo Griuno (Anselm Grün) knygos „ Labas, senatve“.

   

    Išsivysčiusiose valstybėse rengiamos programos, padedančios  įvairiais būdais spręsti su gyventojų senėjimu susijusias problemas, švelninti senėjimo pasekmes. Rytų šalyse daug dėmesio skiriama senėjimo proceso lėtinimui: taikomi tokie metodai, kaip joga Indijoje, cigūnas Kinijoje, specialios mankštos Korėjoje. Ten labai daug vyresnio amžiaus žmonių praktikuoja panašias sistemas.

Vienas iš būdų įveikti ligas, atitolinti senatvę ir ankstyvą mirtį yra jogos praktika.

Joga -  tai būdas pasirūpinti savimi visumoje: kūnu, siela, protu.

    Lyginant jogą su medicina galima sakyti, kad gydytojai gydo dažniausiai vieną ligą, jogoje gi stiprinamas visas organizmas, žmogus stiprėja dvasiškai, atsiranda pasitikėjimas savimi, gerėja atmintis, stiprėja protas, gerėja  nuotaika, o tuo pačiu gerėja gyvenimo kokybė.

    Daugelis pagyvenusių žmonių mano, kad pradėti praktikuoti jogą jau per vėlu. Iš tikrųjų taip nėra. Nesvarbu, kiek jums metų, esate tokio amžiaus, kaip jaučiatės. Kaip teigia vienas iš jogos mokytojų Šivananda, jogą visuomet galima pritaikyti prie savo kūno galimybių.

     Didžiąją dalį vyresnio amžiaus žmonių kamuoja sveikatos sutrikimai: sąnarių ligos, padidėjęs kraujospūdis, retėjantis kaulų tankis, virškinimo sutrikimai ir kt., tačiau kūnas turi neįtikėtiną galią atsistatyti, todėl pradėję praktikuoti jogą netrukus jausitės geriau, pozityviau žvelgsite į gyvenimą, pasijusite energingesni.

     Ieškodami atsakymo į  A. Griuno knygoje keliamą klausimą „kas padėtų taip gražiai pasenti, kad taptume išmintintingi, atrastume ramybę, taptume palaima sau ir kitiems siūlome SENJORŲ JOGĄ.

    Išbandykite ir Jūs jogą, kaip priemonę lėtinti senėjimo procesą!

    P.S.  Vyriausiai Jogos akademijos lankytojai – 80 metų!

 

Straipsnį parengė Jogos akademijos instruktorė Izolda J.  http:// http://www.jogosakademija.lt/apie_mus/izolda-16.html

2014 © www.jogosakademija.lt Visos teisės saugomos įstatymo.