MEDITACIJA

Meditacija – kelias į save

     Ar žinote, kad yra būdas pabėgti nuo šaltos žiemos, blogos nuotaikos ir amžinų problemų ten, kur visuomet gera ir jauku? Ten, kur aplanko begalinė ramybė, visa sušvinta gėriu ir džiaugsmu... Po šios kelionės akys žėri, kūnas išsilaisvina, o siela dainuoja. Ir tai netgi nieko nekainuoja. Tereikia paskirti keliolika brangių minučių tik sau.

 

Meditacija – ramybės uostas

Meditacija – tai nuostabi relaksacija, nauja gyvenimo kokybė, būdas geriau pažinti save, atskleisti savo neatrastus talentus, galimybė pakeisti netinkamus įpročius, atsikratyti streso, rasti vidinę ramybę.

Meditacijos metu panyri į savo jausmus, savąją prigimtį, išnyksta išorinio pasaulio negandos, lieki vienas su savimi. Nutolsta žemiškieji rūpesčiai, dingsta susierzinimas, nerimas, apima nuostabios palaimos būsena. Meditacijos poveikis išlieka ilgam, atrodo, jog įgyji kažkokį šarvą, saugantį nuo neigiamų aplinkos dirgiklių. Ramybės pojūtis viduje leidžia pasijusti laisvai ir nevaržomai, nebekamuoja klausimai „kaip aš atrodau?, ką apie mane pagalvos kiti?“. Labiau ima rūpėti vidinė savianalizė, prasmės ir gėrio paieškos. Meditacija suteikia pasitikėjimo savimi, ji atskleidžia suvokimą, kad esi savita ir vertinga, kad nebūtina nuveikti daug didžių darbų ar būti garsi, tiesiog tikras buvimas savimi yra didžiausia vertybė.

Meditacijos metu atsiveria pasąmonės klodai, kurie gali atskleisti ieškomus atsakymus, tampa lengviau apsispręsti, atsiranda vidinis žinojimas, ką ir kaip daryti. Užplūsta nuostabi harmonija, kuomet nori gyventi su šypsena, jauti dėkingumą už viską, kas gyvenime nutinka.

Meditacijos nauda

Meditacijos metu smegenys ima skleisti relaksacines alfa dažnio bangas, ir mūsų kūnas bei protas atsipalaiduoja, nukrenta kraujo spaudimas, sulėtėja pulsas.

Medituojančiųjų oda atsipalaiduoja, po meditacijos seanso ji tampa lygesnė ir skaistesnė. Meditacija sulėtina nervų sistemos aktyvumą, todėl nurimsta protas, neigiamos emocijos, sumažėja streso lygis. Pagerėja smegenų veikla, pagreitėja reakcija, didėja kūrybingumas.

Meditacija gelbsti, kuomet reikia greitai nusiraminti, padidinti energiją ir darbingumą bei gerina miego kokybę. Vakarinė meditacija išvaduoja protą nuo emocijų, harmonizuoja organų veiklą, padeda lengviau ir greičiau užmigti ir kokybiškiau miegoti visą naktį.

            Nauda kūnui

  • Sumažina aukštą kraujo spaudimą, sulėtina pulsą.
  • Sumažina kortizolio (streso hormono), cholesterolio ir laisvųjų radikalų kiekį organizme.
  • Atpalaiduoja kūno raumenis, vidinius organus, pagražina odą.
  • Pagerina oro patekimą į plaučius, aprūpina kraują pakankamu deguonies kiekiu.
  • Jaunina biologinį žmogaus amžių. Nustatyta, jog nuolat medituojančiųjų (5 metus ir ilgiau) sveikatos parametrai yra kaip 12 metų jaunesnio žmogaus, mat medituojant organizmas daugiau gamina jaunystės hormono DHEA.

Psichologinė nauda

  • Pagerina smegenų bangų sąsajas. Harmoningas smegenų bangų aktyvumas yra susijęs su didesniu kūrybingumu, moraline atsakomybe ir aukštesniu intelekto koeficientu.
  • Sumažina nerimą, depresiją, irzlumą bei tiesiog pagerina prastą nuotaiką.
  • Pagerina atmintį, padidina mokymosi galimybes ir savirealizacijos poreikį.
  • Suteikia gyvybiškumo ir jaunatviškumo pojūtį.
  • Suteikia laimės jausmą ir emocinį stabilumą.
2014 © www.jogosakademija.lt Visos teisės saugomos įstatymo.