Udžai

Udžai pranajama

    

 „Ud” – viršus, „džai“ – pergalė.

Ši kvėpavimo technika veda į pusiausvyrą vieną iš penkių pranų – udaną, kuri atsako už kundalini sužadinimą.

Udžai pranajama – tai pagrindinis kvėpavimo būdas jogoje, kuris naudojamas ne tik pranajamoje, asanose, bet ir visos dienos metu. Išmokę kontroliuoti kvėpavimą, mokomės valdyti savo gyvenimą.

Udžai pranajama – pati paprasčiausia ir saugiausia kvėpavimo technika jogoje, tačiau ji turi poveikį visoms organizmo sistemoms. Užai pranajamą vadina „vandenyno kvėpavimu“, nes įkvėpimo ir iškvėpimo metu girdimas garsas gerklės ir nosies srityje.

Išgirsti tuos garsus labai lengva: giliai įkvėpkite per nosį, o iškvėpkite per burną. Dabar kvėpuokite tik per nosį, sukuriant tą patį garsą, kuris buvo iškvėpimo per buną metu.

Kvėpuojant udžai, nuleiskite smakrą link kaklo duobutės, bet nedarykite džalandhara bandhos. Pradėkite lėtai kvėpuoti, kaip parašyta aukščiau. Palaipsniui ilginkite įkvėpimų ir iškvėpimų trukmę iki 40 sekundžių. Stebėkite diafragmos ir veido atsipalaidavimą.

 

Terapinis efektas:

  • gerėja širdies-kraujagyslių sistemos darbas;
  • gerėja ląstelių aprūpinimą deguonimi;
  • mažėja kraujospūdis;
  • ventiliuojami plaučiai;
  • atkuriama pusiausvyra kvėpavimo sistemoje;
  • stiprėja ir atsipalaiduoja kvėpavime dalyvaujantys raumenys;
  • veikia kaip profilaktikos priemonė turintiems chroniškas plaučių ligas, astmą.
  • masažuojami vidaus organai;
  • valomas organizmas nuo nešvarumų;
  • šalinama nervinė įtampa, gerėja nuotaika;
  • padeda kai kamuoja nemiga;
  • gerėja dėmesingumas, palaikoma kvėpavimo kontrolė praktikos metu;
  • gilėja susikaupimas, atsipalaidavimas ir pasirengimas meditacijai.

   

Udžai kvėpavimo esmė yra pilna proto ir jutimo organų kontrolė, o tai įmanoma tik totaliai atsipalaidavus. Todėl su kiekvienu iškvėpimu rekomenduojama iškvėpti visus susikaupusius, užsistovėjusius kūne ir prote nešvarumus, tokiu būdu išlaisvinti save nuo blokų ir pripildyti kūną gyvybinės energijos.

Jeigu jūs teisingai kvėpuojate, jaučiate vidinės ugnies įkuriamą karštį. Šis karštis šalina visus blokus. Būtent todėl udžai kvėpavimas dar vadinamas kvėpavimas,  kuris nugali bet kurią asaną“. Būtent udžai suteikia galimybę įsilieti į asaną ir eiti gilyn. Taip pat udžai aktyvuoja centrini kanalą – sušumną.

Nerekomenduojamas žmonėms su žemu kraujospūdžiu.

2014 © www.jogosakademija.lt Visos teisės saugomos įstatymo.