Pakaitinis kvėpavimas

Nadi-Shodhan pranajama

Valyti reikia ir kūną ir protą. Tam skirta Nadi Shodhana. Nadi – kanalas, Shodhana – valyti. Tai bazinis pratimas, be kurio nerekomenduojama atlikti kitas pranajamas.

Mūsų kūne yra 72000 energinių kanalų. Pagrindiniai yra Ida (kairysis, mėnulio), Pingala (dešinysis, saulės) ir Sušumna (centrinis,dieviškasis). Nadi Shodhana yra pratimas, kuris padeda apvalyti kairįjį ir dešinįjį kanalus, atsakingus už ryšį su Mėnuliu ir Saule. Šis kvėpavimas veda į pusiausvyrą ir leidžia 24 valandas per parą būti veikiamam dviejų jėgų – intuicijos ir intelekto. Harmonija priklauso nuo teisingo energijos tekėjimo šiais dviem kanalais, tačiau aukščiausias jogo pasiekimas - kai energija nusileidžia į centrinį kanalą. Tai yra aukščiausia palaima.

Nadi Shodhan yra daugiau kaip 20 rūšių. Mes kalbėsim apie tris. Svarbu prisiminti, kad atliekant Nadi Shodhan reikia vengti bet kokios įtampos. Prakaitavimas, kojų ir rankų raumenų įtampa, drebulys kūne – visa tai rodo, kad organizme daug toksinų. Pradžioje tokie požymiai gali būti dažni, bet po kelių mėnesių praktikos galėsite sėdėti ramiai, nejudėdami ir užlaikyti kvėpavimą.

 

Praktikos metu stenkitės kvėpuoti pilnais plaučiais.

1.  Dešinės rankos smilių ir didįjį pirštus atremkite į tašką tarp antakių, nykščiu užspauskite dešinę šnervę ir atlikite 10 lėtų įkvėpimų ir iškvėpimų kaire šnerve. Pamažu aktyvinkite kvėpavimą. Iš viso atlikite 25 kvėpavimo ciklus. Po to, ta pačia tvarka, kvėpuokite dešine šnerve, bevardžiu pirštu užspaudę kairę. Atlikite 25 kartus.

2. Užspauskite dešinę  šnervę ir kaire atlikite 6 -10 trumpų įkvėpimų . Prisipildžius plaučiams, iškvėpkite dešine šnerve ir iškart ja atlikite 6-10 trumpų įkvėpimų. Iškvėpkite kaire šnerve. Taip kvėpuokite keletą minučių.

3. Šis Nadi Shodhan kvėpavimo būdas vadinamas Anuloma Viloma pranajama:

Uždenkite dešinę šnervę, kaire šnerve pilnai įkvėpkite skaičiuojant iki 6-8 , po to užspauskite abi šnerves, sulaikykite kvėpavimą, suskaičiuokite iki 6-8 ir iškvėpkite dešine šnerve, skaičiuojant iki 6-8. Viską pakartokite pradedant dešine šnerve.

Praktikuojant Anuloma Viloma pranajamą, nepakanka paprastai įkvėpinėti ir iškvėpinėti orą. Turi būti griežtai laikomasi duoto intervalų trukmės santykio. Pradžioje - 1:1:1, vėliau - 1:2:2. Kiekvieno intervalo trukmę ilginkite palaipsniui. 

Įkvėpimo, kvėpavimo sulaikymo ir iškvėpimo metu galima sanskrito kalba sakyti mantras arba galima sakyti mantrą tik kvėpavimo sulaikymo metu. Tokia Nadi Shodhan praktika vadinama sagarbha. Sagarbha Nadi Shodhan praktika aprašyta „Gheranda Samhita” . Sagarbha tinka praktikuoti su mantra „so-cham”. „So” tariama įkvepiant, „cham” – iškvepiant.

 

Terapinis poveikis:

  • didina plaučių tūrį;
  • ramina nervų sistemą;
  • masažuoja vidaus organus;
  • valo kraują;
  • gerina virškinimą;
  • pradinėje stadijoje padeda gydyti alergiją ir astmą;
  • gerina ląstelių aprūpinimą deguonimi.

 

Kontraindikacijos:

Žmonėms, turintiems aukštą kraujospūdį ar širdies ligas, nereikėtų daryti ilgo oro sulaikymo po įkvėpimo. Pradžioje geriau visai neužlaikyti kvėpavimo.

2014 © www.jogosakademija.lt Visos teisės saugomos įstatymo.