Bhastrika

Bhastrika

Bhastrika imituoja dumplių judėjimą ir įpučia vidinę ugnį, sušildydama fizinį ir subtiliuosius kūnus. Svarbu, kad kvėpuodami orą įtrauktume ir išstumtume su nedidele pastanga. Įkvėpimo metu šnervės neturi įsitraukti. Garsas kvėpuojant atsiranda nosyje, o ne gerklėje. Kūnas turi nejudėti ir būti atpalaiduotas. Krūtinės ląsta ir pečiai neturi kilnotis – liemuo fiksuotas, nugara -  tiesi. Juda tik plaučiai, diafragma ir pilvas. Būtent taip atliekant kvėpavimą nerviniai impulsai lengvai praeina nervų sisitema aukštyn ir apvalo Sušumną.

 

Atlikimo technika

Svarbu pradėti lėtai, neskubant, stebint, ar teisingai atliekamas pratimas. Kvėpuoti reikia pilnu jogų kvėpavimu.

Laikykite smilių ir didįjį pirštą prieš savo nosį. Darydami pirmus įkvėpimus ir iškvėpimus stebėkite, kad kvėpavimas būtų gilus, bet tuo pačiu nestiprus ir pasiektų tik nosies kraštą. Po to didinkite tempą, atitraukite pirštus 20-30 cm.(krūtinės aukštyje) nuo nosies ir stebėkite, kad oras juos pasiektų. Pradėdami trečią kvėpavimo stadiją, pirštus laikykite 50 cm. nuo nosies( pilvo aukšyje) ir stebėkite, kad oras kvėpuojant juos pasiektų. Baiginėkite atvirkštine tvarka. Įkvėpimas ir iškvėpimas turi būti vienodo intensyvumo. Šnervės nesusispaudžia.

Bhastrika pranajamą taip pat galima daryti išmetant rankas pirmyn ir aukštyn. Pirmu atveju mes aktyviname širdies meridiano, užkrūčio liaukos ir širdies raumens darbą. Antru – sužadiname viršutinius energinius centrus.

Terapinis poveikis:
 

  • gerėja deguonies apykaita;
  • didėja plaučių elestingumas;
  • diafragma dirba kaip siurblys, todėl gerėja veninė kraujotaka;
  • masažuoja vidaus organus;
  • stiprina pilvo raumenis ir diafragmą;

Kontraindikacijos:

  • aukštas kraujospūdis;
  • širdies ligos;
  • augliai smegenyse;
  • skrandžio ir žarnyno opa;
  • esant įtampai diafragmoje;
  • glaukoma.

 

Jeigu Bhastrikos metu svaigsta galva, kvėpuokite švelniau. Bet koks procesas turi suteikti malonumą.

    

2014 © www.jogosakademija.lt Visos teisės saugomos įstatymo.